Prestationskrav

Nu har jag precis kommit hem från min första lektion idag, jag har haft matte prov, jag var jätte nervös inför provet, jag tänkte att jag inte skulle klara det och såna saker.
Nu för tiden är det iallfall mycket bättre med sånt för mig nu än förut, förr hade jag värsta höga kraven på mig själv, kanske inte inom matten men i dom andra ämnena.
 Jag hade jätte höga krav på mig själv förra gången jag blev inlagd och perioden mellan andra gången jag blev inlagd, jag tror att det beror på att då hade jag tappat kontrollen över vad jag åt och min vikt osv, så därför kände jag att jag var tvungen att få bra betyg på alla prov och läxor, även fast jag visste att jag högst kunde få G. Jag fick alltid sån panik inför prov och läxor, jag kunde sitta i flera veckor innan proven och gråta och skrika och plugga bara för att jag hade så höga krav på mig själv. Men nu är det mycket bättre, jag nöjer mig med G, jag har ju trots allt ett "heltidsarbete" utanför skolan haha.
Men jag tror att väldigt många med ätstörningar har väldigt höga krav på sig själva, och prestations ångest, typ att man ska vara bäst i skolan, bäst på fotbollen, smalast osv. Man får väll den pressen på sig när man tycker att man är tjock, man duger inte till nått, då vill man iallfall kunna vara bra på något.





Tyckte den här bilden pasasde in rättbra!



Kommentarer
Postat av: MOA

Mamma pratade med Gunnar idag om det, att jag har alldeles för höga krav på mig själv, så nu får jag typ inte göra något alls i skolan :o

2009-05-28 @ 21:15:51
URL: http://moaasvardag.blogg.se/

Namn:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0