Självhjälpsbok

En jätte bra självhjälps bok som jag har läst är,
SLUTA SVÄLTA



En sak som jag verkligen tyckte var jätte bra skrivit i boken är när Helene skrev om känslan av att vara fet.
Kan man verkligen känna sig fet? Jag hävdar att det är omöjligt! Fetma är nämligen ingen känsla, eller hur? Känslor är t.ex iver, glädje och ilska. Men inte fetma. Hur i all sin dar beter man sig för att känna sig fet? Hur kan man överhuvudtaget känna någonting som huvudsakligen syns utanpå? Kan man i så fall lägga sig ner på sängen, blunda och därefter känna hur små fötter man har? Natruligtvis inte, skulle de flesta svara. Då blir min följdfråga denna: hur kan någon som drabbats av anorexia vakna på morgonen och känna sig fet?"

Här kan du läsa om boken.

Kommentarer
Postat av: moa

den där är jättebra.

2009-05-26 @ 19:21:09
URL: http://moaornberg.blogg.se/
Postat av: MOA

Herregud L, jag blir typ rörd av det du skriver, även om jag har läst det själv, jag vet ju hur du har det osv, men du är så JÄVLA STARK! Jag vill vara som du, gick och tänkte på det idag (a)

2009-05-26 @ 21:12:25
URL: http://moaasvardag.blogg.se/

Namn:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0