Pannkakor med hallonsylt

Nu har jag precis kommit hem och till lunch blev det pannkakor, 

♥1dl vetemjöl
♥2dl dinkelmjöl
♥1tsk salt
♥1krdm bakpulver
♥6dl mjölk
♥3ägg
♥2msk rapsolja
♥hallonsylt



Förut klarade jag aldrig av att steka mat i fett, jag tyckte bara att det var onödigt och att det bara gav extra kalorier, förr fick jag panik om mina föräldrar tillexempel smörjde en långpanna med margarin eller stekte maten i fett. Men nu steker jag alltid i fett eftersom annars bränns det ju bara fast. Men jag kommer ihåg en gång på avdelningen när dom stekte köttfärsen i bregott hur mycket smör som hellst, det var jätte jobbigt den gången för mig att äta. Men nu bryr jag mig inte, nu steker jag i margarin som man ska göra.

Kommentarer
Postat av: jennifer

Svar; HHha nej, det är lagom ;p

2009-05-31 @ 13:35:28
URL: http://ruckis.blogg.se/
Postat av: Matilda

så gott med pannkakor!

jag har svårt för att steka i smör, olja är ok men smör känns för fett typ.



hur gammal är du? :)

2009-05-31 @ 13:39:34
URL: http://ramavoite.blogg.se/
Postat av: K

vad stekte du i förut? olja?

2009-07-18 @ 21:26:01

Namn:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0