Lite om mig själv

Jag är en tjej som har haft anorexi i lite drygt ett år, jag har varit inlagd i två omgångar, första gången på frivillig vård, andra gången på tvångsvård. I dagsläget så är jag näääästan helt frisk från anorexin, jag har aldrig ångest och jag känner ingen rädlsa för att gå upp mer i vikt, jag vill helt enkelt komma tillbaka till livet, men jag är fortfarande underviktig.
Jag har ett lpt som räcker till någon gång i Juli, då blir jag helt utskriven från en sluten avdelning. Jag har haft diagnosen extremt svår anorexia nervosa, och jag har varit hemskt sjuk, och har sondmatatats från augusti 08 - december 08. Nu går jag efter ett matprogramm med en massa tilllägg av näringsdrycker osv.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, men om ni har frågor, så är det bara att skriva, så svarar jag!

update; Fick en fråga om hur min vardag ser ut, just nu så går jag halva dagar i skolan (ingen idé att börja med hela dagar nu när de strax är sommarlov) några dagar i veckan är jag med kompisar, dock har mitt sociala liv blivit mycket sämre sen jag blev sjuk, men nu är det mycket bättre, och jag tror att nu snart så ska jag börja träna igen.
 



Sondnäring&Sondslang


Här kan ni läsa mer om anorexi.   < klicka)

Kommentarer
Postat av: vesna

lycka till :) hoppas de går bra! :D

2009-05-27 @ 20:14:33
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Det är inte så att jag har någon form av ätstörning, men jag har länge varit underviktig, mycket pga av att jag till naturen är smal och har (för) bra ämnesomsättning för att träna så hårt som jag gjorde i 13-14-årsåldern. Men jag kan ändå känna igen mig lite i dig; du försöker gå upp i vikt. Jag har därför lite frågor om dig (som du absolut inte behöver svara på om du inte vill!): Hur gammal är du? Vad är ditt BMI?

2009-05-31 @ 21:10:12
URL: http://isabellejo.blogg.se/

Namn:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0