Hur lång tid tar det att bli frisk

Jag är stolt över mig själv, utan att jag ens trodde det så har jag fått VG i svenska, nog för att nästan alla fick det men endå, jag har missat så mycket av lektionerna och dessutom så sa hon VG på väg uppåt!


Jag har läst att medeltiden för att bli frisk från anorexia är cirka 1-2 år, men jag har även hört behandlare som har sagt till mig att viss kan bli friska efter 2-6månader också. Nu har jag varit sjuk i ett år, och haft behandling i ett halvår, och nu ska jag bli frisk, jag är ju helt inställd på det, jag tänker inte slösa bort mitt liv på att tänka på mat hela tiden.
 En ganska sjuk sak som jag alltid gjorde förut var att jag räknade tiden tills nästa mål mat/sondning, men sen då när det väl var dags så fick jag världens ångest och mådde jätte illla, nu för tiden så försöker jag att inte räkna tiden tills nästa mål, utan jag har insett att livet handlar om mer än bara mat och kalorier.
Brukar du räkna tiden tills nästa mål?




Kommentarer
Postat av: Matilda

av det man läser här på din blogg, så är du så nära att vara frisk! <3

2009-05-28 @ 16:00:09
URL: http://ramavoite.blogg.se/
Postat av: nathalie

åh du verkar så stark! Hoppas att du blir frisk. Jag följer dig på bloglovin nu :)

2009-05-28 @ 17:17:07
URL: http://nattahlie.blogg.se/

Namn:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0