nötfärsröra med ris

Min lunch bestod av :

♥ nötfärsröra
♥ biff
♥ ris
♥ grönsallad
♥ mjölk+kanel




På avdelingen där jag har varit inlagd 2gånger så är portionerna inte normala, det är ingen överdrift att säga att dom gigantiska, dom är faktiskt det, ungefär 3gånger så stor som min portion på bilden är. Det är jätte hemskt att äta där, eller jag tycker inte det nu, men jag tycker att det är stora portioner, man blir supermätt. Men anledningen att dom har så stora portioner där är väll för att man ska gå upp i vikt, men det är bara det att dom säger att det är normala portioner och sen så tar personalen mindre mat själv, och mina föräldrar säger att portionerna där är väldigt stora.
Jag tycker att det är rätt dåligt att dom är överdrivet stora, vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Back in the game again

sv; tack så mkt :D

allt väl?

2009-05-28 @ 11:49:03
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo, om de är så stora så.. De kan ju vara som en normalportion i början, så kan man öka på det med tiden...

2009-05-28 @ 17:46:57
URL: http://saara.blogg.se/
Postat av: felicia

nej, de är inte stora, man ska egentligen (om man ska göra rätt för kroppen) äta stor lunch och middag, frukost och tre mellis. om man ska hålla sin vikt, olika från person till person men en som svält sig kommer få den vikten lagom om man HÅLLER MATSCHEMAT och INTE fuskar!

jag har hafty anorexi och var några millimeter från att dö, jag är så sjukt lik dig i tänket, ohc hur allt ändrades i början - det var sjukt (och skönt)

desvärre är jag i ett litet bakslag, men äter allt ändå, för annars blir jag sjuk igen och då blir livet ett helvete igen - ett helvete man inte vill välja att leva.

lycka till och hör av dig om du vill ha råd och tips!

puss

2009-05-28 @ 22:19:15
URL: http://scalare.blogg.se/
Postat av: Katt

Fast din portion på bilden är ju minimal!!

2009-05-29 @ 23:22:49
URL: http://catipat.blogspot.com

Namn:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0